Mecseki túra

2012.10.31

Mecseki túra Dallos János, alias Wlad jóvoltából

Ismét útra keltünk Capy barátommal, egy kétnapos "kalandra" ezúttal úticélunk egy 12 km túra keretében a
Zengő volt, a déli fertály ill. a Mecsek legmagasabb hegye (682 m).

Hajnalban buszra pattantunk, és robogtunk is Hosszúhetény felé, ahonnan a séta indult. Az idő nem volt túl kegyes, borongós, esős időben indultunk a hetényi szőlőhegyen keresztül.

Az út a hetényi oldalról a "legbarátságosabb" aránylag enyhén kanyarog fel a csúcsig. A csúcs alatt nemsokkal, az ittenieknek oly kedves "bárányles keresztje", amit az első világháborúból hadifogolyként hazatért helybéliek emeltek, fogadalmukhoz híven. A leszármazottak mind a mai napig kizarándokolnak Húsvétkor ide !

A csúcson egy geodéziai torony áll, amely kilátókén funkcionál. Sajnos az idő vas foga, őt sem kíméli (erre tábla is figyelmeztet). Ez a pont is egyfajta zarándokhely, tábla jelzi, hogy itt zajlott a
Zengő csata, nem is olyan rég...hál istennek "mi" természetszerető emberek győztünk. A kilátó mellett a Zengő vár romjai emlékeztetnek a régmúlt időkre.

Bár a felirat tiltja, érdemes felmenni...a panoráma magáért beszél

Szállásként az innen kb fél kilóméterre lévő esőbeállót terveztük használni, mivel elég vicces volt az idő...

...ez ám az élet babócsai néni....

Másnap
Püspökszentlászló felé indultunk haza, amely szvsz egy igazi "ékszerdoboz" itt a Mecsekben.
A "Zengő Csillaga" zarándokutat követve jutottunk le az erdő mélyén csendesen megbúvó Mária kápolnához, mely a Pápa által szentesített zarándokhely. Itt egy mécsest meggyújtva "köszöntük meg" a hegynek a szíves vendéglátást.

Rövid séta után beértünk Szentlászlóra......Az Arborétum, és a Püspöki kastély.

Felszerelés:

A cumónk átlagosnak mondható..kések - Buck Omni pt12 - Gerber gator jr - hardox Tracker
Nem olyan rég szó volt a különféle Hobó kályhákról, a túlélő topikban....én egy
Svéd Főzőt használok tábori konyhaként. Alternatíva lehet a Hobók helyett, azoknak akik nem óckodnak a denszeszes-benzines dolgoktól...nagy előnye szvsz. hogy bárhol be tudom gyújtani, jól jött reggel az esőbeálló felső szintjén, és nem kell hozzá gallyakat gyűjtögetni...plusz pont még, hogy amíg a csajkában forralom a vizet, teának, kávénak, fent egy adag konzervet simán felmelegítek.....hátránya a méret és a súlya.

És végezetül pár kép a túráról....